FANDOM

Watchtower Library (Biblioteka Strażnicy) - program komputerowy wydawany corocznie w 49 językach przez Towarzystwo Strażnica. Pierwsze wydanie ukazało się w 1993 roku. Program ten zawiera publikacje Świadków Jehowy w wersji elektronicznej, wydane drukiem od 1950 roku [1]. Od wersji 2007 roku jest dostępny w języku polskim.

W wydaniu polskim z poprzednich lat, jak i w obecnym z 2014 roku program ten zawiera w wersji elektronicznej publikacje Świadków Jehowy wydane drukiem od 1970 roku. W liście powitalnym wydawcy informują, że "narzędzie to zostało opracowane dla Świadków Jehowy. Nie jest przeznaczone dla ogółu społeczeństwa ani dla instytucji publicznych". Od 2009 roku Biblioteka Strażnicy zawiera dodatkowy program "Watchtower Library Mobile", służący do uruchamiania na małych, przenośnych urządzeniach, działających pod systemem operacyjnym "Windows Mobile". Program zawiera funkcję synchronizacji, umożliwiającą otwieranie tego samego dokumentu w różnych wersjach językowych Watchtower Library, zainstalowanych i uruchomionych w komputerze. W 2012 roku uruchomiono wersję internetową biblioteki jako Biblioteka Internetowa Strażnicy.

Liniki zewnętrzneEdytuj

BibliografiaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Zawiera w wersji elektronicznej: Pismo Święte w Przekładzie Nowego Świata-wydanie z przypisami, roczniki (tomy) Strażnic od 1950 roku oraz Przebudźcie się! od 1980 roku, dwutomowy leksykon biblijny Wnikliwe poznawanie Pism, a także wiele innych książek, broszur i traktatów wydanych przez Towarzystwo Strażnica po 1970 roku, w tym Skorowidz do publikacji Towarzystwa Strażnica od 1930 roku