FANDOM

Toomas Edur (Tom Edur) (ur. 18 listopada 1954 roku w Toronto w prowincji Ontario w Kanadzie) - były zawodowy hokeista kanadyjski, pochodzenia estońskiego. Grał na pozycji obrońcy, obecnie członek estońskiego Komitetu Biuro Oddziału.

W latach 1973-1976 grał w lidze World Hockey Association w Cleveland, w klubie Cleveland Crusaders. W roku 1976 grał w klubach NHL: Colorado Rockies i Pittsburgh Penguins.

W 1978 roku wycofał się ze sportu i zaczął studiować Biblię ze Świadkami Jehowy. Od 1983 roku w kanadyjskim Biurze Oddziału zajmował się tłumaczeniem publikacji Świadków Jehowy na język estoński. Na początku 1990 roku wraz z żoną Elizabeth przenieśli się do Finlandii, gdzie kontynuowali tłumaczenie. Wkrótce skierowano ich do Estonii, gdzie są wolontariuszami w Biurze Oddziału Świadków Jehowy w Estonii w Tallinnie, w lutym 1994 roku wszedł w skład trzyosobowego Komitetu Kraju w Estonii, który opiekował się działalnością współwyznawców w trzech krajach nadbałtyckich. 1 marca 1999 roku Ciało Kierownicze zamianowało go na jednego z członków estońskiego Komitetu Oddziału.

PrzypisyEdytuj