FANDOM

Richard Abrahamson (ur. 1923 roku w La Grande w stanie Oregon w USA) - misjonarz Świadków Jehowy, jeden z nadzorców kilku działów Biura Głównego Towarzystwa Strażnica w Nowym Jorku, były pracownik Biura Oddziału w Danii oraz były nadzorca strefy.

W roku 1924 jego matka, Fannie Abrahamson, nawiązała kontakt z ówczenymi Badaczami Pisma Świętego (jak wówczas nazywano Świadków Jehowy). Pod koniec lat 20. XX w. w jego rodzinnym mieście La Grande istniała grupa wyznawców do której należał. W sierpniu 1933 roku został ochrzczony. 1 września 1940 roku został pionierem. Działał w środkowej i północnej części stanu Waszyngton. 27 października 1941 roku został wolontariuszem w drukarnii Towarzystwa Strażnica. Wiosną następnego roku został przeniesiony do Działu Służby, który nadzoruje działalność Świadków Jehowy w Stanach Zjednoczonych. W tym samym roku został nadzorcą podróżującym, który odwiedzał zbory. W roku 1944 przez 6 miesięcy odwiedzał zbory w stanach Delaware, Maryland, Pensylwania i Wirginia. Potem przez kilka miesięcy także w Connecticut, Massachusetts i Rhode Island. Po powrocie do Betel pomagał m.in. w tamtejszym Biurze Skarbnika. W roku 1946 został nadzorcą kilku biur w Betel. W roku 1945 współpracując ze zborami w Providence w stanie Rhode Island, poznał Julię Charnauskas. W styczniu 1948 roku opuścił Betel i zawarł z nią małżeństwo. Zatrudnił się na pół etatu w supermarkecie w Providence i razem z Julią rozpoczął służbę pionierską.

We wrześniu 1949 roku rozpoczął z nią działalność w północno-zachodniej części stanu Wisconsin. W roku 1950 organizował kwatery dla uczestników pierwszego z wielkich kongresów na stadionie Yankee w Nowym Jorku. Po nim powrócił z żoną do służby w obwodzie. W roku 1952 otrzymaliśmy zaproszenie do 20. klasy Biblijnej Szkoły Strażnicy — Gilead, kształcącej misjonarzy.

Po jej ukończeniu, zostali w roku 1953 skierowani do pracy w okręgu na południu Wielkiej Brytanii. W sierpniu 1954 roku otrzymali przydział do Danii - do tamtejszego Biura Oddziału. W roku 1963 ukończył także 38. klasę Szkoły Gilead - tym razem 10-miesięczny kurs dla pracowników biur oddziałów. Był nadzorca strefy, odwiedzając biura oddziału w zachodniej i północnej Europie, by zachęcać ich pracowników i pomagać im wywiązywać się z przydzielonych zadań. Później podobne wizyty składał też w Afryce Zachodniej i w krajach karaibskich.

Na początku stycznia 1981 roku z żoną zostali wolontariuszami Betel w Nowym Jorku. Julia pracowała ochotniczo w księgowości, a Richard w Dziale Redakcyjnym, gdzie pomagał w planowaniu prac nad publikacjami. Przez następne 9 lat był nadzorcą Działu Plastycznego. W roku 1992 zaczął pomagać Komitetowi Wydawniczemu Ciała Kierowniczego i został przeniesiony do Biura Skarbnika, gdzie nadal usługuję.

Bibliografia Edytuj