FANDOM

Hayden C. Covington (ur. 19 stycznia 1911 roku, zm. 19 listopada 1978 roku) – był radcą prawnym Towarzystwa Strażnica podczas jednego z jego najtrudniejszych okresów w połowie XX wieku.

Hayden Covington ma rekordową liczbę 37 zwycięstw w Sądzie Najwyższym Stanów Zjednoczonych. W latach 1939-1963 występował przed Sądem Najwyższym Stanów Zjednoczonych, jako adwokat Towarzystwa Strażnica, w obronie wolności religijnych Świadków Jehowy wygrał większość z nich. Pomyślne postanowienia w tych rozprawach umocniły zagwarantowaną konstytucyjnie wolność wyznania, słowa i prasy w Stanach Zjednoczonych. W 1967 roku bronił mistrza świata wagi ciężkiej Muhammada Alego.

Covington urodził się we wschodnim Teksasie, na teksańskiej farmie Hopkins County w pobliżu Dallas. Był zdolnym studentem szkoły prawniczej San Antonio Bar Association School of Law w San Antonio w Teksasie. Został przyjęty do palestry w 1933 roku.

Zainteresował się naukami Świadków Jehowy i był pod wrażeniem poświęcenia jego członków, broniąc kilku z nich przed teksaskimi sądami, jeszcze przed formalnym przystąpieniem do tej grupy religijnej. W 1934 roku został ochrzczony, a przyczyniło się do tego m.in. słuchanie transmisji przemówień ówczesnego prezesa Towarzystwa Strażnica Josepha Rutherforda emitowanych w stacji radiowej KTSA w San Antonio.

Jego sukcesy w obronie Świadków Jehowy zostały dostrzeżone w nowojorskiej głównej siedzibie Świadków Jehowy. Został zaproszony przez Rutherforda, aby reprezentował Świadków Jehowy w sprawach przed Sądem Najwyższym USA w 1939 roku. Po śmierci Rutherforda w 1942 roku, Covington został wybrany na wiceprezesa Towarzystwa Strażnica, a prezesem został Nathan Homer Knorr.

Hayden Covington, jako główny radca prawny Towarzystwa Strażnica, kierował walką prawną ze swego biura albo też z pociągu, gdy jechał na jakąś rozprawę. Współpracując z miejscowymi prawnikami, m.in. z Victorem Schmidtem, Groverem Powellem i Victorem Blackwellem, Covington walczył o konstytucyjne prawo Świadków Jehowy do głoszenia od domu do domu i do rozpowszechniania ich publikacji bez przeszkód ze strony lokalnych władz.

24 września 1945 roku Covington zrezygnował z pełnienia funkcji wiceprezesa Towarzystwa Strażnica, pozostając jednak jego radcą prawnym. W 1946 roku bronił Świadków Jehowy w Kanadzie. Rok później wyznawców we Francji, w Portugalii i Hiszpanii. W owym czasie przyjechał również do niemieckiego Magdeburga, aby uprawomocnić ponowną legalizację niemieckich Świadków Jehowy.

Jako wolontariusz, napisał o swojej pracy prawniczej: "Gdybyśmy nie wnosili apelacji od tysięcy wyroków sądów magistrackich, policyjnych oraz innych sądów niższej instancji, wyrosłaby góra precedensów, która by utworzyła olbrzymią przeszkodę w oddawaniu czci Bogu. Uniknęliśmy tego dzięki apelacjom. Uporczywe odwoływanie się od niesłusznych decyzji sprawiło, iż nasz sposób oddawania czci Bogu został uwzględniony w prawie Stanów Zjednoczonych i innych krajów".

Źródła Edytuj