FANDOM

Fioletowe trójkąty (ang. Purple triangles) – 25-minutowy brytyjski film dokumentalny z 1991 roku.

Film zrealizowany przez brytyjską wytwórnię Starlock Pictures dla telewizji TVS Television Ltd, był emitowany w serii The Human Factor. Towarzystwo Strażnica uzyskało prawa do kopiowania i dystrybucje filmu. Przedstawia on historię niemieckiej rodziny Kusserow, której członkowie byli Świadkami Jehowy, jej niezłomną postawę, relacje z życia, więzienia za odmowę służenia w nazistowskiej armii w okresie hitleryzmu.

Obecnie jest on wyświetlany w 32 językach: angielskim, bułgarskim, chorawckim, czeskim, chińskim (kantońskim i mandaryńskim), duńskim, estońskim, fińskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, holenderskim, indonezyjskim, japońskim, koreańskim, litewskim, malgalskim, niemieckim, norweskim, polskim, portugalskim (Europa i Brazylia), rosyjskim, rumuńskim, serbskim, słowackim, słoweńskim, szwedzkim, ukraińskim, węgierskim i włoskim.

Reżyseria: Martin Smith; scenariusz: Martin Smith; główne role: David Burke – prowadzący oraz udzielający wywiadów (opowiadający): Anne-Marie Kusserow, Hans-Werner Kusserow, Paul-Gerhard Kusserow, Magdalene Kusserow-Reuter i Waltraud Kusserow; muzyka: Andreas Vömel, George Foulgham; zdjęcia: Jochen Ewest, Ken Morse.

Zobacz też Edytuj