FANDOM

Kongres 2012 Sosnowiec.Amfiteatr

Amfiteatr

Centrum Kongresowe Sosnowiec

Sala Zgromadzeń

Centrum Kongresowe Świadków Jehowy w Sosnowcu – centrum umożliwiające przeprowadzanie kongresów oraz zgromadzeń obwodowych Świadków Jehowy. Znajduje się w sosnowieckiej dzielnicy Niwka przy ul. Mikołajczyka 84 w województwie śląskim w Polsce.

Historia

Zostało zbudowane na zasadzie wolontariatu przez niepłatnych ochotników budowlanych Świadków Jehowy, budowa była finansowana przez dowolne datki członków tego wyznania z regionu. Powstała na terenie byłej bazy transportowej. Centrum zostało oddane do użytku 19 czerwca 1999 roku.

Opis

Cały kompleks składa się: z Sali Zgromadzeń na 2400 osób (z zamontowanymi w niej dwoma telebimami), zadaszonego amfiteatru na ponad 6400 osób, dwóch Sal Królestwa dla miejscowych zborów Świadków Jehowy oraz kilku mniejszych sal wykładowych i konferencyjnych, biblioteki, basenu do chrztu (oddzielonego od głównej sali wielką szybą), holu (w którym można zobaczyć wystawę Fioletowe trójkąty – Świadkowie Jehowy w obozach koncentracyjnych [1], oraz Migawki z budowy Centrum Kongresowego) z kafeterią, szatnią i zapleczem sanitarno-gospodarczo-technicznym. Na zewnątrz są obszerne parkingi i ogród z alejkami. Obiekt zapewnia zadaszone miejsca dla ok. 9 tysięcy osób, drugi tak duży znajduje się jedynie we Włoszech.

Z Centrum Kongresowego korzystają zbory z terenu województwa śląskiego, województwa małopolskiego (oprócz jego krańców wschodnich), południowej części województwa świętokrzyskiego i wschodniej części województwa opolskiego na 22 jesienno-wiosennych zgromadzeniach obwodowych i 22 specjalnych, a w lecie na 4 lub 5 zgromadzeniach okręgowych (wtedy otwarty jest też amfiteatr, połączony wspólną sceną z salą główną). Z tego obiektu korzysta prawie co trzeci Świadek Jehowy w Polsce. W poprzednich latach urządzane w nim były ogólnopolskie zgromadzenia okręgowe w języku migowym (program jest tłumaczony na język migowy – tłumaczy widać na telebimach), obecnie zgromadzenia w języku migowym odbywają się w warszawskiej Sali Zgromadzeń. W obiekcie tym odbywają się też zajęcia Kursu Biblijnego dla Braci wraz z uroczystym zakończeniem poszczególnych jego klas oraz Kurs Służby Pionierskiej i spotkania Regionalnego Komitetu Budowlanego. Centrum można zwiedzać bezpłatnie w dni powszednie w godz. 8–12 i 13–17 [2][3].

Przypisy

  1. Część tablic wystawowych w holu Centrum Kongresowego w Sosnowcu
  2. Folder "Sala Zgromadzeń Świadków Jehowy Sosnowiec
  3. Zdjęcie satelitarne Sali Zgromadzeń w Sosnowcu