FANDOM

22 marca:

  • 1485 - katolicki arcybiskup Moguncji Berthold von Henneberg oficjalnie potępił tłumaczenie Pisma Świętego na j. niemiecki.
  • 1870 - katolicki biskup Josip Juraj Strossmajer, jeden z wielu uczestników soboru watykańskiego przeciwnych nauce o nieomylności, został zagłuszony przez ryki jej zwolenników
  • 1919 - w gazecie Appeal to Reason, wydawanej w Girard w stanie Kansas, ukazał się protest: „Zwolennicy pastora Russella, gnębieni przez złośliwy ‚prawomyślny’ kler, zostali skazani i osadzeni w więzieniu bez możliwości złożenia kaucji, chociaż nie szczędzili wysiłku, by spełnić wymagania ‚Ustawy o szpiegostwie’. (...) Oświadczamy, że bez względu na to, czy ustawa ta była formalnie zgodna z Konstytucją i uzasadniona etycznie, owi zwolennicy pastora Russella zostali na jej podstawie niesłusznie skazani. Kto bez uprzedzeń przeanalizuje dowody, szybko się przekona, iż ludzie ci ani nie mieli zamiaru złamać prawa, ani w ogóle tego nie uczynili”.
  • 1938 - władze państwowe opieczętowały wszystkie pomieszczenia Biura Oddziału w Łodzi.
  • 1947 - albańscy współwyznawcy w Bostonie wysłali do Envera Hoxhy uprzejmy dwustronicowy list przedstawiający sytuację Świadków Jehowy w Albanii. Wyjaśnili, że nie stanowią oni zagrożenia dla rządu oraz że przeciwnicy religijni występują z fałszywymi zarzutami, ponieważ nasze publikacje demaskują ich niechrześcijańskie poczynania.
  • 1951 - odbył się kongres w Sydney w Australii.
  • 1970 - odbyła się Pamiątka śmierci Jezusa Chrystusa.
  • 1974 - początek 10-dniowej kampani rozpowszechniania Wiadomości Królestwa nr 11.
  • 1987 - odbyło się pierwsze zgromadzenie w Centrum Kongresowym Świadków Jehowy w Paragwaju.
  • 1989 - odbyła się Pamiątka śmierci Jezusa Chrystusa. W Burundii agenci służby bezpieczeństwa włamali się do mieszkania pioniera specjalnego Ntibatamabiego Edmonda i aresztowali go.
  • 1992 - odbyło się pierwsze zgromadzenie Świadków Jehowy w Bułgarii w Płowdiwie.
  • 2003 - zmarł Milton Henschel, członek Ciała Kierowniczego.