FANDOM

Świadkowie Jehowy w Andorze – wspólnota Świadków Jehowy w Andorze licząca w 2018 roku 178 głosicieli, należących do 3 zborów (hiszpański, kataloński portugalski) w stolicy. Na dorocznej uroczystości Wieczerzy Pańskiej w 2018 roku zebrały się 354 osoby. Chociaż w Andorze żyją również wyznawcy innych religii i wyznań Świadkowie Jehowy wyróżniają się jako religia, która – oprócz dominującego Kościoła rzymskokatolickiego – w zorganizowany sposób działa w kraju. Działalność miejscowych głosicieli koordynuje hiszpańskie Biuro Oddziału w Madrycie.

Historia

Przed rokiem 1960 hiszpańscy Świadkowie Jehowy W Andorze prowadzili działalność sporadycznie. W 1962 roku przeniosła się do kraju pewna rodzina z Barcelony, która rozpoczęła regularną działalność kaznodziejską. W ciągu kilku lat powstała grupa Świadków Jehowy, zasilana przez hiszpańskich i francuskich współwyznawców. Wkrótce powstała Sala Królestwa i zbór. 14 grudnia 2006 r. uzyskano status prawny, o który ubiegano się od 1973 roku. W 2008 roku powstał trzeci zbór. W roku 2010 działalność kaznodziejską prowadziło 198 głosicieli. Zebrania zborowe odbywają się w języku: angielskim, hiszpańskim, katalońskim i portugalskim.

Źródła

Linki zewnętrzne

Świadkowie Jehowy w EuropieAlbaniaAndoraArmeniaAustriaAzerbejdżanAzoryBiałoruśBelgiaBośnia i HercegowinaBułgariaChorwacjaCyprCzarnogóraCzechyDaniaEstoniaFinlandiaFrancjaGibraltarGrecjaGruzjaHiszpaniaHolandiaIrlandiaIslandiaKazachstanKosowoLiechtensteinLitwaLuksemburgŁotwaMacedoniaMaltaMołdawiaNiemcyNorwegiaPolskaPortugaliaRosjaRumuniaSan MarinoSerbiaSłowacjaSłoweniaSzwajcariaSzwecjaTurcjaUkrainaWęgryWielka BrytaniaWłochyWyspy Owcze